I samarbete med Volvo Cars sedan 1959
Din bil hör hemma på vägen
De flesta vill bara att allt kring bilen ska fungera. Om man råkar ut för en skada vill man ha den lagad så fort och smidigt som möjligt och utan lång väntetid. Vi vill göra det enkelt för dig och därför kan du välja hur du anmäler skadan till oss. Du väljer vilket som passar dig bäst.
Hjälp direkt hos din Volvoverkstad
Din närmaste Volvoverkstad kan hjälpa dig med hela skadeärendet på plats. Du behöver inte kontakta oss själv utan de tar hand om hela hanteringen.
Appen – en smartare väg till verkstaden
Med vår app har du alla viktiga telefonnummer och funktioner nära till hands om något skulle hända. Du kan bland annat anmäla skador direkt i mobilen och tack vare tjänsten fotobesiktning slipper du det första verkstadsbesöket.
Istället för att fysiskt behöva visa upp den aktuella skadan skickar du in foton till verkstaden som gör en första bedömning. Så här enkelt fungerar fotobesiktning:
- Välj ansluten Volvoverkstad
- Fota skadan direkt i appen
- Skicka in
- Verkstaden kontaktar dig med förslag på tid för reparation
Vill du ha personlig kontakt?
Vår skadeservice har generösa öppettider och du får alltid en personlig kontakt när du ringer oss. Vi hjälper dig direkt och även med att boka tid för skadebesiktning hos din närmaste Volvoverkstad.
Originaldelsgaranti för din trygghet
Som försäkringsbolag, specialiserat på att försäkra Volvobilar, är det viktigt för oss att din bil får rätt reservdelar vid reparation. Därför har vi Originaldelsgaranti. Det innebär att vi alltid hänvisar till auktoriserade Volvoverkstäder som, precis som vi, aldrig gör avkall på Volvo originaldelar.
Förmåner hos din Volvohandlare
Det kan vara lätt att strunta i stenskott och småskador för att man inte orkar ta itu med dem. Men det är bra att åtgärda dem snabbt så du inte riskerar större sprickor eller rostbildning.
- Har du fått ett stenskott i vindrutan betalar du endast 100 kronor i självrisk vid lagning.